Frukost

Hej!
Märkte att mitt förra inlägg liknade Aftonbladet litegrann, rubriken hade inte mycket med innehållet att göra. Men för att förklara så regnade det den dagen, jag har en gasspis, och jag hade diarre. Så då har vi det överstökat :).

Nu har jag precis ätit frukost. Jag åt Tamago Gohan vilket är ris med rått ägg (Tamago = ägg, och Gohan kan ni nog gissa vad det betyder, ja exakt, ris :) ).


Mums.

För att förklara lite mer invecklat så tar man ett rått ägg och lägger det i en liten skål eller liknande, häller i lite soja, och rör sen om (i japan använder man ätpinnar till detta. De används också till matlagning fast då är de något längre än vanliga ätpinnar). sen när det fått en fin färg (brungul) så häller man det över riset och rör sedan om. Skitgott! Visste inte att man kunde äta rått ägg men trofan de går!
Och till detta kan man förslagsvis dricka.. Cola :)
Vad säger du om denna frukosten mamma? :)

Ris sägs vara den bästa frukosten då det innehåller så mycket energi. Så även om man har jättemycket annorlunda mat eller ingen mat alls (förutom lite ris dvs) så ska man käka ris! punkt slut! :)


En riktig japan äter upp varenda korn!
Bilderna togs med hjälp av min dator, har inte köpt mobilen än. Det skall göras på söndag!


Hej då! (KRAM MAMMA!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0