Japan

Hej allesammans!
Nu har jag äntligen fått internet (6 månader gratis 100 mbit lina också) och kan börja skriva om varför japan är så bra :)
Japan - sushins (och andra sjöläckerheter), köttets, dessärternas, artigheternas, kollektivtrafikens och jordbävningarnas land.

Här kan du få en redig ris och biff lunch för 21 kr (280 yen) om du måste äta ute och vill ha något billigt.
Och dessa ät-ställen finns i princip överallt.
Här behöver du inte vara orolig över om bussen kommer eller inte, om den kör förbi eller inte för den stannar Alltid, och alltid i tid och även om den är överfull så kan man alltid pressa in ett par japaner till.

Nu har jag precis ätit kopp nudlar och en onigiri (risboll med sjöblad) som nana gjorde :)
det var gott. Men var inte orolig mamma, jag och nana lagar mat varje dag, 7 dagar i veckan. Det blir mycket kött, ris, pasta, och grönsaker (och extremt mycket cola, 1,5 liter för 11 kr är helt okej).
Men vi försöker att leva billigt, kollar alltid efter extra priser i matbutikerna. Vet inte om detta är speciellt billigt men vi köpte 1kg nötkött i strimlor (inte panbiff köttfärs) för 60 kr typ, vilket vi hade en vecka ungefär. (åt mycket yakiniku hemma, yakiniku är ris och massa kött som man doppar i go marinad).
Allt går bra, skolan går bra, köpte en japanska teckenbok som alla grundskole ungar lär sig här (1006 tecken med olika betydelser) som jag tänkte börja med snart :).
Nu orkar jag inte skriva mer, skriver nog ett till inlägg ikväll, har lite diarre nu haha, syndade med att äta lite ost igår  :).

Hej då, (KRAM MAMMA!)

Kommentarer
Postat av: Sara Elizabet

Tobbe du är bäst! :D

2010-04-18 @ 15:00:42
URL: http://saraelizabet.blogg.se/
Postat av: Tompa

Gillar bloggen, ska följas med spänning! :) Hälsa Nana!

2010-04-19 @ 13:05:44
Postat av: Anonym

Kämpa på där nere! Jag är inte ett dugg avundsjuk! ;)



/cry



Mer bilder för böfvelen och Hälsa Nana!

2010-04-23 @ 01:04:56
Postat av: Niclas

Kanske kan vara bra att skriva vem det är som hälsar också!



/facepalm



Niclas asso...

2010-04-23 @ 01:05:53
Postat av: Kami

Haha nice :D följer bloggen jag med, ha de så gött så ses vi i juli :)

2010-04-23 @ 15:11:00
Postat av: Tobbe

Haha tjena niclas och kami och välkomna!

Ja det är ju ett plus och skriva det niclas ;)

Mer bilder kommer!



Det gör vi kami! :) se fram emot det!

2010-04-24 @ 06:43:51
URL: http://tobbeijapan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0