Regn, gas och dia..

Hej igen!
Har varit dålig på att skriva för att jag är för lat och inte har en kamera så jag kan ta bilder, men nu skriver jag lite fort (ska dra till skolan om några minuter).
I lägenheten har jag en gasspis, det är ju skitbra! Gasspisar är standarden i Japan. Maten blir varm på 3 sekunder, vattnet kokar på någon minut, ja de är fina grejjer det!

På balkongen står en liten planta som Nana köpte, en körsbärstomat planta! Han heter Tomato-san (san läggs till i det japanska språket efter namn för att visa respekt och för att vara formell). För någon dag sen var Tomato-san ledsen så han hängde som en ostbåge, sen efter någon timma var han skitglad och stog stolt igen.

På lördag ska jag och Nana till Osaka (japans andra största stad) och kolla runt lite samt köpa mig en mobiltelefon. Sen så ska vi förmodligen till Karaoke och sjunga lite, får se hur det blir med det. Karaoke är extremt populärt i Japan, nästan alla ungdomar går dit några gånger och sjunger av sig och har allmänt kul.

Nu måste jag kuta till bussen annars får jag en prick av skolan (det är hårda regler på att komma försent och vara ledig) så man får passa sig annars ryker visumet!.
Dagens bild blev Guldtemplet i Kyoto. (det är faktiskt äkta guld vad jag har förstått)

Hej då! (KRAM MAMMA!)

Kommentarer
Postat av: Tompa

Haha ska bli spännande att se hur det går för tomato-san! Bild kräves!! :D Dom bytte ut min gasspis för några veckor sen till el :( men man vänjer sig, båda har för och nackdelar. En gång höll jag på att elda ner halva köket för massa papper hamna i elden så ta de lugnt brosan!

Fan att man missa alla karaoke-ställena, hade varit svinkul ju!!!!!!!!! Hälsa Nana

2010-04-22 @ 22:35:17
Postat av: Tobbe

Haha ja bild kommer upp när jag går telefonen till helgen! :) Jasså, det går väll mycket segare med el men är väll snäppet säkrare? ;). Haha jasså! ah jag brukar ta de lugnt, nana säger alltid till mej "gör inte så, gör så här" så även jag lär mig :). Haha ja hur kan du missa karaoke ställena? de är ju ÖVERALLT jö :D Hälsa familjen när du snackar med dom :)

2010-04-23 @ 05:11:52
Postat av: Sara Elizabet

Hahahah Tomat-san :D Du är för söt!

Men Tobbis, när du får mobil kan du ta massor av bilder och lägga upp :] Har du bestämt färg?



Synd att du har dia... men det löser sig nog snart! Tobbe du är bäst! Kul att du kommenterade mitt inlägg på diademet. Alltid kul att höra från dig!

2010-04-23 @ 12:25:05
URL: http://saraelizabet.blogg.se/
Postat av: Tobbe

Haha ^^. Jajamen ja ska ta jättemånga bilder, även på helt onödiga saker :). Njae inte riktigt, svart är ju fint men vitt är ju också fint haha. Äh, bestämmer när ja drar dit. Ah fast jag har iofs diarre varje dag sen jag kom så de lugnt ^^, i got used to it!.



Ditt diadem var ju jättefint! var tvungen att kommentera för att de var så fint :)

2010-04-24 @ 04:48:32
URL: http://tobbeijapan.blogg.se/
Postat av: tompa

Hahaha dia.... now we all now what THAT means :D Ah de e rätt så mycket säkrare, har vant mig nu ;) Haha ja vet inte, är ju bara skyltar överallt i japan, inte lätt vetu :P

2010-04-26 @ 00:19:29
Postat av: kami

haha tobbe tare lugnt med spisen, glöm inte va som hände på hemkunskapen HAHA.

2010-05-04 @ 23:36:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0