Solsken

Fint väder :)


Helt sjukt varmt i Kyoto nu. Till Juli och Augusti blir det dock ännu varmare, närmare 45 grader som högst!
Då får man dricka rejält.

Till helgen brukar jag och Nana gå till arkadhallen och spela massa medaljspel. Och vafan är medaljspel tänker ni nog? Jo det är så att man köper massa "låtsaspengar" som är lika stora som den svenska 1 kronan ungefär. Så är det maskiner som man lägger in de i så händer de grejjer, svårt som fan att förklara så jag visar en bild.

Man skjuter in en peng som åker på "armarna" så hamnar dom längst bak, bakom de andra pengarna. den översta delen åker fram och tillbaka hela tiden, så när man skjuter in pengen bakom de andra så åker de längst fram ner, som puttar fram alla pengarna. Mycket svårt att förklara :) men det är extremt beroendeframkallande.
Här på bilden fick jag och Nana vår första Jackpot! då vann vi 1500 medaljer.

Så det är roligt :)

Hej då! (KRAM MAMMA!) :)

Kommentarer
Postat av: kami

Jag ska bara ta med t-shirts antar jag? haha



sånna spelmaskiner har jag provat när ja va iran när ja va liten haha.

2010-06-09 @ 16:25:52
Postat av: Tobbe

Haha ja t shirts är ju mer användbart än tjocktröjor ^^



haha jasså har dom sånt i iran? sjukt kul asså, men man fastnar lätt!^^

2010-06-10 @ 03:18:49
URL: http://tobbeijapan.blogg.se/
Postat av: Sara Elizabet Johansson

Cooolt :D

2010-06-11 @ 12:30:24
URL: http://saraelizabet.blogg.se/
Postat av: Niclas

usch vad varmt, skulle inte klara av att bo så, utan en reaktordriven AC anläggning.

2010-06-17 @ 13:30:42
Postat av: Tobbe

Jo det är varmt, men man vänjer sig :) blir ju runt 45 grader till augusti, då måste man rejält. jo AC är standard i varenda lägenhet i Japan så de bra! fast reaktordrivna är de nog inte, hmm.

2010-06-24 @ 18:32:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0