27 grader (5/5)

Hej!

Nu har jag kommit hem ifrån Tokyo, det var jättekul men nattbussen var tuff. Första resan till tokyo så hade jag lite otur. Hela resan till Tokyo tar ungefär 7-8 timmar med ungefär 4 stopp inräknade, så är det ju för fan klart att efter det sista stoppet, bara 5 minuter efter, så blir jag skitpissinödig och mår illa som satan. Och jag var inte lite pissinödig ska ja säga er. Tänk er att ni behöver pissa som fan, fast gånger 5, så kändes det ungefär :).

Hur som helst så hoppa vi av en hållplats innan Tokyo stationen som hette Shinjuku.


Bild 1. Japanska flaggor var en vanlig syn under Golden Week.
Bild 2. Shibuya. Här finns troligen det kändaste övergångs
stället i hela Japan, det är det övergångsstället ni ser på bilden.


i Tokyo gick vi runt i på de kända platserna Shibuya, Harajuku, Akihabara och såklart Ginza där vi bodde.
I Shibuya köpte både jag och Nana lite kläder, jag köpte ett par jeans då jag inte fick med mej mer än ett par. Såklart köpte jag jeansen på Vanquish som är min favoritbutik som bara finns i Tokyo :).

Nedan kommer lite bilder på mat, Ginza och lite andra saker.

Folk som väntar på att gå in i Forever 21 i Ginzasom är en hyfsat 
nyöppnad affär från USA.



På Tokyo Hands fanns jättemycket dekoration man kunde köpa till sin telefon.


Sushi är gott.
Talriken närmast kameran
är bara tonfisksushi, och det var den
godaste tonfisken jag nånsin ätit.
Stor skillnad från den i Sverige :)



Välkommen till varje nörds paradis, Akihabara. Här finns allt för
varje spel och manga/anime fantast
.


Ginza. Vi bodde ungefär 5 minuter här ifrån.


Måste bara säga att jag saknar alla jättemycket! Tänker på er varje dag så glöm inte det :)
Mamma, Pappa, Sofia, Niclas, Stefan, Tomas, Sara, Kamran, Bubben, Bettan..... Och Golden får la också vara med :)
Hoppas ni har det bra där hemma i Sverige.

Hej då! (KRAM MAMMA!)

Kommentarer
Postat av: tompa

miss you too buddy! :)

2010-05-08 @ 12:48:11
Postat av: kami

we miss u 2 guy

2010-05-08 @ 15:33:06
Postat av: Tobbe

miss you both friend

2010-05-08 @ 16:51:02
URL: http://tobbeijapan.blogg.se/
Postat av: Sara Elizabet Johansson

Åh, vilket intressant inlägg! Vill också till Tokyo. Forever 21 har en välkänd webbshop för alla mode-fanatiker som olyckligtvis inte bor i USA. Skitbilligt! Och jäklar vad snygga mobilgrejer! Snacka om att pimpa mobilen med stil :D Erkänn du tänkte på miiiiiig när du såg dom? ^^ Hihi!

Tobbe, jag saknar dig! Pratar om dig jämt. Jag är ju ute var o varannan helg och då kommer du alltid på tal. Pratar tillåmed om dig hon min "mentor" på Arbetsförmedlingen haha :D Du är bäst, Tobbe! Det är därför :)

2010-05-10 @ 01:40:00
URL: http://saraelizabet.blogg.se/
Postat av: Tobbe

jasså har dom en webbshop också? där ser man! ska säga dig att det gick inte att gå i forever 21 butiken, den var så överfull av japaner! dom är helt galna i västerländska butiker.



haha klart jag gjorde! de hade sååå många pimp grejjer till mobilen, från färdiga grejjer till små små diamanter som man sätter på själv. hahaha med arbetsförmedlar mentorn?? där ser man! haha, vad pratar ni om då? nej fan, du är bäst, de vet du! :)

2010-05-10 @ 02:29:13
URL: http://tobbeijapan.blogg.se/
Postat av: Sara Elizabet

Jag tycker bara att du är så ball som gör det du gör :) Btw, ska du inte pimpa din telefon? ^^

2010-05-11 @ 12:04:55
URL: http://saraelizabet.blogg.se/
Postat av: Tobbe

haha ja funderar på det, men vet inte riktigt vad jag ska ta isf. Får fundera på det, vill ju inte kladda ner den i onödan då det är klister o skit osv antagligen ^^

2010-05-11 @ 17:04:53
URL: http://tobbeijapan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0